maandag 12 mei 2014

Liefde en trouw {Spreuken 3:3}

Lezen: Spreuken 3:1-4

Mogen liefde en trouw je nooit verlaten, 
wind ze om je hals, 
schrijf ze in je hart. 

Als ik deze tekst lees uit Spreuken 3 dan krijg ik zo'n kippenvel moment. Het voelt als een zegenbede, alsof iemand dit over mij uitspreekt. En wat lijkt het mij ook mooi als je met zo'n gedachte mensen mag ontvangen en ze ook zo iets mee mag geven.
Liefde en trouw, als ik het zo lees in Spreuken twee belangrijke elementen van de levensles die de vader geeft aan zijn zoon. Zelfs zo belangrijk dat de zoon ze om zijn hals moet winden, nog belangrijker zelfs: schrijf ze in je hart. Het meest belangrijke plekje van je leven: je hart, daar moet het zijn, vanuit daar kan het ook leven. En nee, het is niet zomaar iets, het is iets waar je elke dag aan moet werken.
Ik denk als je het besef hebt dat liefde van levensbelang is dat je niet anders wil dan er elke dag aan werken. Ik geloof dat zonder liefde niemand kan leven, zonder liefde ga je kapot. En daarom lieve lezer: weet dat je geliefd bent door de Vader in de hemel. Weet dat je een bijzonder plekje in Zijn hart hebt. En weet dat jij er toe doet, wat je misschien ook gedaan hebt! Vraag Hem om hulp om te werken aan liefde en trouw. Om je omgeving lief te hebben en trouw te zijn aan iedereen. En misschien kost het veel, maar God én de mensen zullen je genegen zijn en je zult zeker waardering ondervingen!
Be blessed!
 Let love and faithfulness never leave you; bind them around your neck write them on the tablet of your heart Proverbs 3:3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten