donderdag 26 juni 2014

Wijsheid {Spreuken 8:1-11}

Lezen: Spreuken 8:1-11

Vers 2:
Wijsheid heeft zich opgesteld op een heuvel langs de weg,

bij het kruispunt van de wegen.

Proverbs 8:11Ons leven gaat over bergen en door dalen. Soms mogen we genieten van het prachtige uitzicht, soms geeft God ons een halt, tijd van bezinning. En op die wegen die we gaan moeten we keuzes maken welke kant we op gaan, waar wil ik heen en waarom juist daarheen? En soms voelen we ons klein en eenzaam. Zoveel vragen die op je afkomen, waarheen, waartoe?

En dan lees ik het tweede vers van Spreuken 8. Wat een geweldige woorden! Want waar ik ook ben, Wijsheid is daar! Op die belangrijke kruispunten van het leven, Wijsheid is daar. God is daar om mij te helpen. Hij weet dat ik, juist op die momenten, Hem zo verschrikkelijk hard nodig heb. Hij staat daar al op mij te wachten, het enige wat ik moet doen is de vraag Hem toe te vertrouwen en Hem om wijsheid en leiding te vragen. Ik hoef niet te twijfelen aan Zijn wijsheid, daarmee zit het goed. Maar, ben ik bereid om deze stap te zetten? Ik hoop dat jouw antwoord een 'Ja!' mag zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten