zaterdag 21 juni 2014

Zegelring {Spreuken 7:3}

Lezen: Spreuken 7

Ook hoofdstuk 7 gaat het over lichtzinnige vrouwen. En terwijl ik het lees zie ik ook de gelijkenis met "afgoden" van deze tijd die onze aandacht trekken en weghalen bij God vandaan. Uiteindelijk kunnen ze ons in het dodenrijk trekken. Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel in kan vullen wat onze aandacht soms meer trekt dan wij zelf willen en onze tijd opslurpt waardoor we geen tijd meer hebben voor God.
Gelukkig staan in Spreuken ook woorden die ons daar ver van kunnen houden:
Vers 1-4
Mijn zoon, denk altijd aan mijn uitspraken,
vergeet mijn woorden niet,
denk altijd aan wat ik je leer,
dan zul je blijven leven.
Koester mijn lessen als het licht in je ogen,
draag mijn woorden als een ring aan je vinger,
schrijf ze in je hart.
Zeg tegen Wijsheid: ‘Je bent mijn zuster,’

noem Inzicht je vriendin.

Voel je de boodschap die God je geeft? Hij wil dat je Zijn woorden niet vergeet, dat je onthoudt wat Hij jou leert. Deze woorden mogen als een sieraad om je vinger zijn, een ring. Waarom een ring? Een ring werd vroeger gebruikt om het te verzekeren. De afdruk van de ring liet zien of het echt was. Deze zekering mag jij om je vinger doen.

Reading God's Word

Geen opmerkingen:

Een reactie posten