zondag 22 december 2013

Feest! (?) - 4e Adventszondag

Kerst is feest. In huis branden lampjes en kaarsjes en ook wordt het huis gezellig aangekleed. Voorbereidingen voor het Kerstdiner worden getroffen. Kaarten zijn inmiddels verstuurd. Allemaal heel gezellig.
Maar.
Is het ook feest in je hart? Ben je blij met de komst van de Redder? Vier je intens feest om dit genadegeschenk?
Als kind genoot ik altijd van deze tijd, heerlijk Kerstliedjes zingen. Ik kon er niet vroeg genoeg mee beginnen. De laatste jaren is de gedachte van Kerst veel dieper binnen gekomen. Een onvoorstelbaar wonder en geschenk. Ik krijg kippenvel van de prachtige liederen die gezongen worden met Kerst, om de diepe gedachte.
De woorden om dit intense gevoel te beschrijven heb ik niet. Tot afgelopen donderdag. Samen met kinderen en ouders van mijn stageschool vierden wij Kerst. Er werd een prachtig gedicht gelezen, die mij diep raakte en stil deed en nog steeds doet staan bij het verhaal van Kerst:
Immanuël

Immanuël, een Naam vol warmte en licht
Een grote God, die een klein Mens wil wezen
Die al Zijn liefde op ons heeft gericht
Om ons geschonden leven te genezen. 

Een naam vol vreugde God, Die met ons is,
Die naast je loopt; Hij die Zich wil ontfermen,
al ga je door een dal vol duisternis,
Hij is erbij: Zijn arm zal je beschermen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten