dinsdag 3 februari 2015

De Morgen {psalm 30:5}

Ik zocht een nieuwe tekst voor de banner die ik heb op mijn muur. En op de één of andere manier schoot de tekst van psalm 30 door mijn hoofd en meteen bedacht ik mij hoe mooi die aansloot bij mijn vorige blog. Dus vanaf nu hangt psalm 30 op mijn muur(zie foto).
Maar deze tekst raakte mij meer dan alleen als mooi voor op de muur. Want waarom komt vreugde in de morgen? Waarom zo specifiek?

Ik hoop niet dat je ze kent, maar ik denk dat iedereen wel die slapeloze nachten kent. Van pijn, verdriet, kou, eenzaamheid, zorgen, wanhoop, twijfel, boosheid, machteloosheid enz.. Die nachten waar maar geen eind aan lijkt te komen. En vooral in de winter zijn die nachten meer kwelling voor mensen dan in de zomer. Want wat is heerlijker dan het licht zien te worden, de zon op zien te gaan en de vogels horen zingen. Het lijkt alsof er weer leven komt. Met de eerste zonnestralen door je gordijn heen, vult je kamer zich met leven.
Maar de zorgen zijn niet voorbij en zijn we weer terug bij af.
Deze Psalm is geschreven door David, een bijzonder man, de man naar Gods hart. Maar ook deze man naar Gods hart kent de slapeloze nachten om diverse redenen. Hij werd achtervolgt, gehaat door zijn zoon, een zoon moest hij teruggeven, hij heeft gevochten voor zijn leven, maar steeds opnieuw was daar die nieuwe morgen!
Maar laten we deze Psalm eens kijken met het oog op Pasen. Gisteren hebben we de oproep gelezen om ons schoon te wassen, nu vanavond nog. Want morgen verricht God wonderen!
De morgen is gekomen. Jezus is gekruisigd voor onze zonden. Donkerte kwam over de wereld, het leek wel nacht. Maar na drie dagen, stond Hij op, op die HEERlijke morgen. Het graf was leeg, de dood is overwonnen en wij mogen bij God komen.
Daarom mag elke morgen een morgen van vreugde zijn! Hij heeft de nacht overwonnen zodat het ochtend zou worden. Niets zal ons scheiden van Gods liefde, zelfs de nacht niet die zo eindeloos lang duurt.

At night we may cry,
but when morning comes
we will celebrate.

1 opmerking:

  1. Mooi. En Jezus is als de natuurlijk zon. Hij schijnt op je zodat je tot bloei komt in heel veel dingen. Hoofd omhoog: koester je in Zijn Licht!

    BeantwoordenVerwijderen