woensdag 12 september 2012

Kop op! {Hebreeën10:35}

Ik krijg elke dag een Bijbeltekst op mijn mobiel. Gisteren kreeg ik er eentje die ik niet zomaar uit mijn hoofd kan zetten. Hij kwam uit Hebreeën 10 vers 35:
Laat de moed niet zakken, want als u de Here trouw blijft, krijgt u een grote beloning.U moet volhouden om de wil van God te doen. Als u dat doet, krijgt u wat Hij heeft beloofd.

Tja, deze woorden had ik net nodig. Een nieuw schooljaar, een nieuwe module, nieuwe klasgenoten, nieuwe indrukken, nieuwe docenten, kortom: alles nieuw! Iets waar ik, ben ik achtergekomen, niet zo goed tegen kan. Het kost mij allemaal veel energie en ik word er onrustig van. In plaats van doen, kom ik op mijn gat terecht met mijn handen soms letterlijk in het haar omdat ik het niet meer weet. Niet dat ik geen overzicht heb, maar ik krijg het niet uit mijn handen. 
En als je je in zo'n situatie bevind dan zijn de woorden van hierboven heel welkom. Het is makkelijk om het op te geven. Juist hier staat: laat de moed niet zakken! Benut de talenten die God je gegeven hebt! Ga er mee aan de slag, versterk ze, leer ook andere talenten en kwaliteiten te ontwikkelen. Want je hebt ze namelijk niet voor niets gekregen. En vooral: doe het voor God! 
Wij mensen hebben beloningen nodig. Ik spreek het ook vaak met mijzelf af. Zo heb ik vorig jaar ingesteld op een gegeven moment dat als stage goed ging ik een prentenboek van Max Lucado mocht kopen. Zo ook na de herkansingen, heerlijk even een massage als beloning voor de inspanningen. 
Ook God heeft ons een fantastische beloning beloofd. Hij had het al aan Abraham verteld. Hij vertelde het ook aan de geslachten die volgden. Ook aan ons, nu! Het is mooi om te ontdekken wat God jou beloofd. Om op die zoektocht te gaan samen met Hem. 
Met zo iets geweldigs in het vooruitzicht valt bij mij de last van mijn schouders en vind ik de moed om weer verder te gaan. Ik hoef het namelijk nooit alleen te doen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten