donderdag 27 september 2012

#oktober Borstkankermaand

Al een aantal jaar lang staat de maand oktober in het teken van de strijd tegen borstkanker. Een strijd die ik van dichtbij heb meegemaakt. Op dat moment wordt je meegezogen in een denderende trein. Later besef je pas wat je overkomen is.
Daarom wil ik jouw aandacht vragen! Het is goed om in de maand oktober stil te staan hierbij. Dit kan je op je eigen manier invullen. Zo heb ik het Pink Ribbon-armbandje 2012 gekocht. Daarmee steun ik voor zo'n 4 euro Pink Ribbon. Maar misschien kan je iemand een kaartje sturen waarvan je weet dat zij borstkanker heeft gehad of op moment in die situatie zit. Ik weet uit ervaring dat het de kleine dingen zijn die er toe doen. En misschien heeft die vrouw kinderen, pubermeiden, vergeet ze niet. Je lichaam krijgt dan namelijk net vorm en juist op dat moment heeft je moeder kanker op een plek waar je trots over zou moeten zijn. Hoe tegenstrijdig. Laat weten dat ze er mogen zijn en dat je aan ze denkt!

www.pinkribbon.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten