zondag 20 oktober 2013

Hij wacht op je met liefde en genade {Jeremia 31}

De woorden in hoofdstuk 31 raken mij diep in mij hart. Tranen vullen mijn ogen. Terwijl ik het lees wordt mijn hart vervuld met Gods liefde. Hij heeft mij gezien in de ellende van de woestijn, waar het verstikkend was. Hij heeft mijn tranen gezien om wat er gebeurd is in mijn leven. Hij heeft de diepe pijn gevoeld.
Opnieuw beloofd Hij mij die mooie en hoopvolle toekomst. Nee, het zal niet zonder slag of stoot gaan. Maar eens, eens zal ik dansen voor Hem, een loflied zingen om alles wat Hij voor mij gedaan heeft.
Nooit zal iets mij loskrijgen van God. Zijn liefde is zo oneindig groot en sterk, niemand zal de band tussen God en mij los kunnen breken. Dit zeg ik niet omdat ik het weet, ik vertrouw er op met vallen en opstaan, ik vertrouw erop omdat God dit in Zijn Woord zegt tegen mij(Romeinen 8:31-39).
En wat jij of ik ook doe(t), God houdt van ons. Genade en liefde zijn Zijn sleutelwoorden. Je mag komen, je mag vertellen wat je dwarszit, je mag vertellen waar je niet trots op bent. Open je hart, leg je leven in Zijn handen, Hij wacht op jou zoals een vader uitkijkt naar zijn weggelopen zoon.

Wie dorstig zijn, zal ik verkwikken; wie uitgeput zijn, geef ik kracht.’
{Jeremia 31:25} 


Ps, deze woorden kan ik schrijven n.a.v. een prachtige preek die ik vanavond gehoord heb, zie www.kerkomroep.nl en zoeken op Spakenburg-Noord. Het luisteren waard! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten