zondag 6 oktober 2013

Zijn belofte {Jeremia 27}

In de laatste paar hoofdstukken die ik nu gelezen heb, valt mij Gods macht steeds weer op. Aan de ene kant de dreigende macht, als je niet luistert dan kan Ik niet anders dan straffen. Aan de andere kant de belofte dacht God het ook weer goed zal maken.
En terwijl deze twee kanten belicht worden, staat er in hoofdstuk 27 iets over Gods schepping. Terug naar het allereerste begin. Gods machtige hand die de wereld geschapen heeft, met alles erop en eraan. En dat niet alleen, het is aan God wat er met die schepping gebeurt.
De laatste weken op stage vertel ik Bijbelverhalen over Abraham. Boeiende verhalen. Steeds komt Gods trouw daarin terug. God die zorgt voor Zijn kinderen. Maar, als je je eigen plan trekt en doet waarvan jij denkt dat goed is, dan zal het mis gaan. Dat valt mij steeds op.
God heeft de wereld met Zijn machtige armen geschapen. Wij mogen daar voor zorgen en verantwoordelijk voor voelen. Daarbij hebben we Gods wijsheid nodig die wij mogen vragen. Let wel op, ga je je eigen gang omdat dat je beter lijkt, weet dan wel dat je God de rug toe keert. God heeft belooft om altijd dicht bij jou te zijn, wil jij ook altijd dicht bij Hem zijn? En wat doe je, als je leven een heel andere kant op dreigt te gaan? Houd je je vast aan Zijn belofte?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten