zaterdag 1 februari 2014

Eigenschappen {Psalm 145:14-18}

‘Een steun is de HEER voor wie is gevallen,
wie gebukt gaat richt hij op.
Allen zien hoopvol naar u uit,
u geeft voedsel, op de juiste tijd.
Gul is uw hand geopend,
u vervult het verlangen van alles wat leeft.
Rechtvaardig is de HEER in alles wat hij doet,
zijn schepselen blijft hij trouw.
Allen die hem aanroepen is de HEER nabij,
die hem roepen in vast vertrouwen.
{Psalm 145:14-18}

In dit korte stukje lees ik een paar belangrijke eigenschappen van God. God is allereerst een steun, iets waarop je kan leunen als je niet meer kunt, als de kracht je ontbreekt. Tegelijk geeft Hij ook nieuwe kracht om door te gaan. Hij geeft wat je nodig hebt, op Zijn tijd. Iets wat ik vaak moeilijk vind, maar achteraf besef dat Gods timing de beste is. God is niet gierig, Hij geeft in overvloed. Kijk maar eens om je heen en zie elke zegening om je heen: de zon, de sterren, de wind, de vogeltjes, het gras enz.... 
Rechtvaardigheid, bijzonder mooi, bijzonder moeilijk. Want hoe vaak proberen we niet objectief te reageren, maar hebben we ondertussen niet iets anders in ons hoofd zodat we er misschien zelf beter van worden. God is rechtvaardig en doet wat goed is en daarbij blijft Hij trouw. 
Tot slot een eigenschap waar ik een warm gevoel bij krijg. God is in alles betrouwbaar. Hij is er altijd voor mij, Hij is mij nabij in gevaar, als ik mijn eigen weg ga, of als het leven mij toelacht. Hij is daar. Niet voor niets betekend Jahweh: Ik ben die ik ben. The Lord upholds all who fall, and raises up all who are bowed down. Psa 145:14 <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten