zondag 23 februari 2014

Wil je bidden? {1 Timoteüs 2:1}

Allereerst vraag ik dat er voor alle mensen gebeden wordt, 
dat er smeekbeden, voorbeden en dankgebeden 
voor hen worden uitgesproken.
{1 Timoteüs 2:1}

I pray because I can't help myself. I pray because I'm helpless. I pray because the need flows out of me all the time--waking and sleeping. It does not change God. It changes me. ~ C.S. LewisIk weet niet of je ervaring hebt met bidden en voor elkaar bidden en stiekem hoop ik dat jij, lieve lezer, die ervaring hebt. En daarom vandaag ook deze tekst. 
Het raakte mij vanochtend, toen ik hem las als dagtekst van een app. Dat er voor je gebeden wordt is een bijzondere ervaring. Het gebed heeft in mijn leven een bijzondere plek. Tijdens verschillende momenten in mijn (nog jonge) leven heeft het gebed verschil gemaakt. Het heeft een punt gemarkeerd van verandering. Dat heb je misschien al eens eerder gelezen, maar één van die momenten blijft mij heel dierbaar en blijft mij raken. Toen zo'n 5/6 jaar geleden iemand met en voor mij bad. We wisten die uitwerking niet, maar ik voel die uitwerking nog elke dag. En ook toen we op een conferentie de opdracht kregen om psalm 23 biddend over elkaar uit te spreken. Wauw, ik hoor de woorden nog steeds, het raakt mij nog steeds diep in mijn hart. 
Lieve mensen, misschien wil je dat er voor je gebeden wordt, omdat je het moeilijk hebt, of omdat je God diep dankbaar bent. Laat het weten, zet onder deze blog een reactie neer. Het kan anoniem. En lieve lezers, zie je hieronder een reactie staan? Wil je dan bidden voor die mensen die het zo hard nodig hebben. Laten we een kring van van bidders vormen en weten dat we nooit, maar dan ook nooit alleen zullen zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten