woensdag 5 maart 2014

Mens! Erger je niet! {MAD4}

MAD - woensdag: Kijk vanavond geen tv, doe spelletjes met elkaar. 

Mens erger je nietVroeger, toen ik een klein meisje was, deden wij standaard één avond in de week een spelletje. Vaak werd er gekozen voor "pesten" of "mens erger je niet" omdat wij met meerdere mensen waren. En ja, de kaarten, pionnen en zelfs het bord vlogen wel eens door de lucht, maar nog steeds ben ik gek op spelletjes! Tegenwoordig sjoel ik vaak met mijn ouders. Maar als ik bij mijn zus ben of met vriendinnen dan doe ik vaak wat spellen waarbij je stevig na moet denken of snel moet zijn. Allemaal even lekker.
Maar waarom nu zo'n actie?
Centraal staat deze week 'thuis'. Omzien naar elkaar. En als je kijkt naar de vruchten van de Geest, hoe mooi kunnen die wel niet naar voren komen tijdens een spelletje te spelen. Een portie geduld is vaak wel nodig, maar ook liefde om dit met elkaar te kunnen doen en ga zo maar door.
Doen jullie mee? Lekker een spelletje doen en genieten van elkaar?!
Ps, leg wel even die mobiel weg, die heb je he-le-maal niet nodig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten