zondag 27 april 2014

Engel van God {Lucas 22}

Hij vertrok en ging volgens zijn gewoonte naar de Olijfberg. 
De leerlingen volgden hem. 
Toen hij daar was aangekomen, zei hij tegen hen: 
‘Bid dat jullie niet in beproeving komen.’ 
En hij liep bij hen weg, tot ongeveer een steenworp ver, en knielde daarna neer om te bidden. 
Hij bad: ‘Vader, als u het wilt, neem dan deze beker van mij weg. 
Maar laat niet wat ik wil, maar wat u wilt gebeuren.’ 
Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven.
Hij werd overvallen door doodsangst, maar bleef bidden; 
zijn zweet viel in grote druppels als bloed op de grond. 
{Lucas 22:39-44}

i actually made this :) kari jobe lyrics are amazing.Pasen is al voorbij. Toch las ik deze tekst van de week. En terwijl ik deze tekst las sprong er een zinnetje uit. Zo'n zinnetje waar je normaal gesproken overheen leest. Ik kreeg er zoveel kracht door, een soort van vrede en genade, eigenlijk weet ik het niet hoe ik het moet omschrijven. 
Wij kennen allemaal wel wat beproevingen zijn. De één ervaart het als geweldig heftig, de ander als opbeurend en versterkend. Dat geeft niet, laat iedereen in zijn of haar waarde. Ook Jezus had te maken met een geweldige beproeving. Zo heftig dat Hij doodsangst had en dat zweet veranderde in bloed. Misschien kennen wij die grote angst in ons leven ook wel. Niet wetende waarheen, waartoe. Alleen maar zo'n donkere tunnel voor ons, waarin geen uitkomst lijkt. Maar ondanks dat, is God bij Jezus en bij ons. God zond een engel naar Jezus om Hem kracht te geven om de wil van God te dragen, om te kunnen doen wat Jezus moest doen. 
Het is soms zo moeilijk om het niet alleen te willen oplossen, om te geloven dat God bij je is in de moeilijkste en zwaarste tijden van je leven. Maar, ik wil je graag vragen, leer deze tekst uit je hoofd. Leer erop te vertrouwen dat God bij je is en dat Zijn engelen je zullen beschermen. Soms reageert God in stilte, dat heb ik zelf ervaren en is moeilijk, maar ik weet nu dat ik op dat moment niet alleen was. God is altijd bij mij, hoe dan ook, waar dan ook, waarom dan ook, daar hoef ik niet aan te twijfelen. Hij zal je redden en je de goede weg wijzen. Vertrouw maar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten