zaterdag 5 april 2014

Weet je het niet? {Jesaja 40:28}

Jesaja 40:29Weet je het niet? Heb je het niet gehoord?
Een eeuwige God is de HEER,
schepper van de einden der aarde.
Hij wordt niet moe, hij raakt niet uitgeput,
zijn wijsheid is niet te doorgronden.
{Jesaja 40:28} 

De grootheid van God. Ik vind het moeilijk. Het zo ongrijpbaar, zo onvoorstelbaar. Nee, misschien heb ik er meer moeite mee dat ik het niet voor kan stellen omdat ik andere dingen zie gebeuren, terwijl God zelf zegt dat voor Hem niets onmogelijk is. Maar als ik dan naar buiten kijk en ik zie de boomblaadjes uit komen, kuikentjes die in de sloot zwemmen, ja, dan hoef ik niet te twijfelen. Ook al raak ik uitgeput, moe, bezorgd, boos, verdrietig, God is daar en Hij gaat verder, Hij draagt mij verder.
Voel je je uitgeput, weet je niet welke kant het opgaat? Lees dan eens Jesaja 40 en voel hoe God zorgt voor jou, voel Zijn liefde, grootheid en vrede. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten