woensdag 15 april 2015

Meaning in every journey {Dietrich Bonhoeffer}

"There is meaning in every journey that is unknown to the traveler." Dietrich Bonhoeffer

Misschien ken je dat gevoel. Er staat iets te gebeuren, je voelt het, maar je weet niet wat. 
Zoals mijn zus laatst zei: het is dat gevoel van je toen je klein was en het is de avond voor je verjaardag. Spannend! Zouden er morgen slingers hangen? Welke cadeautjes ga je krijgen? Wie komt er op visite? Maar je weet zeker, dit gaat een fantastische dag worden! 
Zo heb ik al een tijdje het gevoel dat er "iets" staat te gebeuren. Het voelt nu nog alsof er een plastic laagje omheen zit, zodat ik niet precies weet wat er gaat gebeuren, maar er gebeuren wel steeds dingen die met dat "iets" te maken hebben. 

En toen kwam ik die quote van Dietrich Bonhoeffer tegen. Deze man werd vlak voor het einde van de oorlog in 1945 gedood. Hij verzette zich tegen het nazisme en dat kostte hem het leven. Hij wist niet waar zijn strijd toe zou leiden, maar hij kon wel zeggen dat er een bedoeling in zit. 
Maar hoe moeilijk is dat. Je hebt geen idee welke kant je leven op gaat. Hoe houd je dan moed? Hoe blijf je volhouden? Hoe blijf je vasthouden aan de gedachte dat er een plan, een bedoeling achter jouw strijd zit. 
Door je blik te richten op Jezus. Hij heeft de grootste strijd gestreden en overwonnen. Zou Hij dan niet de kracht en de macht hebben om deze, voor jou onbekende, strijd tot een overwinning te brengen? 
God heeft jou gemaakt, Hij weet wat jij aankan en Hij zal je niet meer per dag geven dan dat je aankunt. Hij zal voor jou de weg banen als je aan Hem blijft denken bij alles wat je doet (Spreuken 3:5)

Wordt het zo'n fantastische dag, net zoals je denkt de avond voor je verjaardag? 
Ja! Meer zelfs. Ik kan het mij niet voorstellen. Wij staan voor Gods Grote Dag. Die zal vol zijn van Zijn HEERlijkheid. 
Elke dag brengt Hij mij een stukje dichterbij die HEERlijke dag. Hij maakt mij klaar om tot Zijn doel te komen. Ik weet de weg niet, geen idee wat de route is, maar ik weet dat er een HEERlijk plan achter zit. 


1 opmerking: