maandag 4 mei 2015

Stil, vrede, overwinning {Johannes 16:33}

'Jullie zullen het zwaar te verduren krijgen in de wereld, maar houd moed: 
Ik heb de wereld overwonnen.’
{Johannes 16:33}

Ik ben vandaag twee minuten stil.
Stil om de mensen te herdenken die hun leven moesten geven in de strijd, zeventig jaar geleden.
Mensen die gestreden hebben voor mijn vrijheid.
Die ervoor gezorgd hebben dat andere mensen afspraken dat er nooit meer zo'n oorlog mag komen.

"For I am convinced that neither death nor life, neither angels nor demons, neither the present nor the future, nor any powers, neither height nor depth, nor anything else in all creation, will be able to separate us from the love of God that is in Christ Jesus our Lord." Romans 8:38-39Maar ik denk ook verder.
Ik denk aan de mensen in mijn omgeving.
Mensen die vandaag de dag gevangen zijn.
Gevangen in een leven die ze zich zo anders voorgesteld hadden.
Gevangen in verdriet, gemis, zorgen.
Gevangen in een lijf dat maar niet mee wil werken, ziek, gehandicapt.
Gevangen door het hoofd dat maar door blijft malen, donker en angstig.
Gevangen door drugs, drank, seks of andere verslavingen.
Mensen die gevangen zijn in hun huis, mishandeld, misbruikt en uitgebuit.
Gevangen door de druk van het leven, het moeten presteren, de perfectie.
Gevangen door de vergelijking met het leven van anderen.
Gevangen door de ogen van mensen, de afkeurende  blikken om wie je bent.
Gevangen door het onrecht van andere mensen, die hun leven belangrijker achtten dan dat van jou.
Gevangen door welke reden dan ook.

Het leven kan soms zwaar zijn, gebroken en gevangen. Weet dat Hij voor jouw gestreden heeft én heeft overwonnen. De strijd is gestreden, wij mogen onze ogen op Hem richten en moed houden. Ja, echt waar, leg dat wat jou gevangen houdt bij Hem neer en je zult gevuld worden met stilte en vrede. Blijf dicht bij Hem, praat met Hem, dan is het mogelijk om moed te houden. Hij bevrijdt jou en geeft Zijn vrede aan ons mee om uit te stralen naar mensen die het zo nodig hebben. Wij hoeven niet langer slaven te zijn van de wereld, maar Zijn geliefd kind. In Hem zijn wij veilig en geborgen.

Ik bid voor jou.
Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt 
en dank hem in al uw gebeden. 
Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, 
uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.
{Filippenzen 4:6-7}

Dit lied luister ik op moment heel veel. Elke keer herhaal ik het weer om het zo tot mijn levenslied te laten worden. Ik zoek nog naar woorden om er een blog over te schrijven, maar ik wil het jou niet onthouden. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten