vrijdag 9 november 2012

Elke dag een feest!


This day belongs to the Lord!
Let's celebrate
and be glad today.
{Psalm 118:24}

Dit is zo'n Bijbeltekst die ik het liefst op het plafond schrijf, boven mijn bed. Dat ik, zodra ik wakker word, de tekst lees. 
Iedereen kent van die dagen wel dat je het liefst nog even omdraait, omdat het vroeg is, omdat het regent, omdat het koud is, omdat je iets moet doen waar je geen zin hebt, je kan het wel verzinnen. Gewoon van die dagen die je wil vergeten. 
God zegt mij, in de tekst hierboven, iets heel anders. Elke dag doet er toe bij God. Elke dag is van God. Elke dag is een feestje. Elke dag mag je blij zijn. 
Terwijl je dit leest denk je misschien dat ik gek ben geworden en misschien ben ik dat ook wel een beetje. Want eerlijk gezegd weet ik dat het niet altijd zo is, wat ik net heb opgeschreven. Maar ik weet wel dat elke dag, wat voor shitdag je ook hebt gehad, dat die dag er ook toe doet bij God! Misschien ken je de spreuk wel: zonder donkerte kan je geen ster zien schitteren. Misschien snap je dan waarom het er toe doet. 
Ik schrijf elke avond op waar ik dankbaar voor ben en elke dag weer weet ik wat op te schrijven. De ene dag gaat het makkelijker dan de andere. Ineens doen de kleinste dingen er toe, dat is zó waardevol! En eigenlijk is dat ook al iets om dankbaar voor te zijn. Het is een begin om van elke dag een feest te maken. Om te accepteren dat elke dag erbij hoort. 
The Secret Of Being Happy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten