woensdag 28 november 2012

Kerk van de toekomst?!

Vorige week donderdagavond was de eerste avond van YEP: Youthleaders Education Program. Daarin gaan wij als jeugdleiders nadenken over wat wij voor jeugdleider willen zijn en over nog veel meer zaken. Er werd daarin ook verteld dat in 2030 het aantal leden van de Protestantse kerk gehalveerd is.
Daar schrok ik wel van. Gehalveerd, dat betekend dus dat de helft weg is. Waarheen? Ik merk het zelf ook in de kerk. Diensten die maar matig bezocht worden. Veel lege plekken. Mensen die je al een tijdje mist. Geloven lijkt niet meer zo vanzelfsprekend. Het geloof wordt niet meer gedeeld. Het geloof wordt thuis niet meer voorgeleefd, denk ik wel eens. Dat vind ik zo jammer! Want op die donderdagavond hebben wij, geloofsgenoten, mensen die een hart hebben voor de jongeren in de kerk, nagedacht over een stukje van de kerk van de toekomst. Wat verteld God ons? Wie is Jezus voor ons? Wat straalt Hij uit? Wat willen wij uitstralen naar de jeugd(en misschien ook naar andere mensen)? Zulke belangrijke vragen. Goed om daar mee bezig te zijn.
Ik kwam deze spreuk tegen en die vind ik heel treffend. Ik daag je uit om er eens over na te denken en jouw mening daarover te vormen. Hoe denk jij over God? Hoe denk jij over de kerk?

Jesus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten