donderdag 20 december 2012

Vertrouwen


Hoeveel vertrouw jij op andere mensen? En dan zonder enige twijfel. Je kan blind aan op die mensen, ken jij ze?
Om eerlijk te zijn, heb ik soms moeite om mensen te vertrouwen. Ik weet bij sommige wel dat mijn verhaal wat ik wil vertellen daar veilig is. Toch vind ik het nodig om te vragen naar hun vertrouwen. "Dit blijft tussen ons, toch?" Zeker weten, controle willen hebben. Bij vertrouwen moet je die controle overgeven aan die ander. Zeker weten dat hij of zij doet en zegt wat hij of zij heeft beloofd. En dat is nogal wat.
Vandaag op stage deden we daar ook iets bijzonders mee. De kinderen mochten, als ze dat wilden, plank spelen. Ze moesten zich dan als plank achterover laten vallen in de armen van de juf. De juf beloofde dat zij ze op zou vangen, de kinderen konden daar op vertrouwen. Een heel aantal kinderen lieten zich vol overgave vallen. Er waren ook een aantal die tóch een stapje zette. Ze waren er niet zeker van dat ze opgevangen zouden worden, ze durfden de controle niet over te geven. Stel dat..
Is dat ook niet herkenbaar in je eigen leven? Durf jij de controle over te geven aan Jezus? Durf jij te vertrouwen op Hem? Durf jij je achterover te laten vallen in de wetenschap dat Hij achter je staat om je op te vangen?
Ik zal eerlijk zijn. Het ene moment kan ik het, het andere moment niet. Terwijl ik diep in mijn hart weet dat Hij voor 100%, ja zelfs voor 1000% te vertrouwen is. Hij heeft het beste met mij en jou voor. Wat vandaag gebeurt is een voorbereiding op Zijn plan met jouw leven voor straks.
Lastig he?! In vol vertrouwen overgeven aan Hem. De controle loslaten. Toch kan je het! Je hoeft het niet allen te doen, gelukkig niet! Je bent veilig in Jezus armen, zelfs als je je achterover in Zijn armen laat vallen. Hij zal je opvangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten