woensdag 7 augustus 2013

Uw woorden, mijn vreugde {Jeremia 15}

Het valt Jeremia erg zwaar om Gods boodschap te vertellen aan het volk. Al eerder zag Jeremia het niet meer zitten. Het lijkt wel alsof Jeremia het niet meer ziet zitten. Hij zegt dat hij maar beter niet geboren had kunnen worden. Hij heeft het gevoel alsof iedereen tegen hem is, terwijl Jeremia nergens geen schulden heeft.
Ken jij dat gevoel? Dat het leven je aan alle kanten test of je wel kunt blijven staan. Misschien wel door mensen waar je zielsveel van houdt. Misschien denk je zelf ook wel dat je beter niet geboren had kunnen worden, je bent toch een mislukkeling en iedereen heeft het op jou gemunt.
Gelukkig is de Bijbel niet een lange reeks van klaagliederen. Het is door God geïnspireerd en God geeft hoop. God laat jou niet iets beginnen, iets doen, en vervolgens laat Hij je staan. Hij spreekt tot jou en wil dat jij zijn boodschap hoort:
#Scripture                                                  Jeremiah 15:16Ik maak jou tot een bronzen vestingmuur,
van alles, verslavingen, ellende, ziekte, pijn en verdriet, zal je bestrijden,
maar je niet overwinnen,
want Ik zal je ter zijde staan,
om je te beschermen en te redden. 
- spreekt de Heer

Het enige wat ik kan zeggen zijn de woorden van Jeremia in vers 16:
Telkens als ik uw woorden hoor,
neem ik ze als voedsel tot mij.
Uw woorden geven mij een diepe vreugde,
want ik behoor u toe, o Heer,
God van de hemelse machten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten