zondag 29 september 2013

Onze opdracht {Jeremia 26}

Wat zou je doen, als je met de dood bedreigd wordt omdat je Gods woord verteld?
Wat zou je doen, als je als christen in de minderheid bent en het haast onmogelijk wordt gemaakt om je geloof te belijden?

Voor mij zijn dit scenario's die ver van mij afstaan. Ik leef op een plek waar het nog steeds, wel steeds minder, gebruikelijk is om in God te geloven. Ik zou dan ook niet weten hoe ik op bovenstaande vragen moet antwoorden. Natuurlijk vertrouw ik op God, maar als dat mij zou overkomen, zou ik dan nog steeds zo vertrouwen?
He will.Jeremia blijft vertrouwen op God. Zijn leven is allerminst gemakkelijk. Een vreselijke boodschap had hij te vertellen en de mensen blijven hardnekkig doorgaan met hun zonden. De mensen zijn het zat, spuugzat! Weg met die man! Sterven moet hij! Het lijkt wel of Jeremia heel rustig blijft hieronder, dat kan hij alleen omdat hij weet dat God dicht bij hem is.
Jezus, ook Hij stond tegenover Zijn bespotters. Ook Hij werd vernederd, zelfs aan het kruis geslagen. Jezus wist wat Zijn opdracht was, dat Hij dit moest doen zodat onze zonden vergeven zouden worden.

Lieve mensen, laten we ons focussen op onze opdracht op aarde. Wat er dan ook gebeurd, je zult je gedragen weten in de liefde van God. Je hoeft die opdracht niet alleen te vervullen, dat zou ook niet kunnen. Laten we proberen om wat ons bind aan de wereld los te laten en onze blik te richten naar het kruis.

Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus, 
de grondlegger en voltooier van ons geloof: 
denkend aan de vreugde die voor hem in het verschiet lag, 
liet hij zich niet afschrikken door de schande van het kruis. 
Hij hield stand en nam plaats aan de rechterzijde van de troon van God. 
Laat tot u doordringen hoe hij standhield toen de zondaars zich zo tegen hem verzetten, 
opdat u niet de moed verliest en het opgeeft.
{Hebreeën 12:2-3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten