dinsdag 13 januari 2015

Dankzegging {Romeinen 15:13 / Psalm 150

Toen ik het schrijven op deze blog weer oppakte, had ik net het boek van Ann Voskamp uit: Duizendmaal dank.
Dit boek is geen dag uit mijn hoofd. Elke dag ben ik er mee bezig, want het heeft mijn leven veranderd.
Ik las het in een periode waarin het woord dankzegging net zo lelijk aanvoelde als een vloek. Ik had er even niks mee. Waar moest ik God voor danken? Ja, trouw bleef ik Hem danken voor de nieuwe dag. Al was opstaan voor die nieuwe dag een ramp.
Now may the God of hope fill you with all joy and peace as you believe in Him so that you may overflow with hope by the power of the Holy Spirit. —Rom. 15:13Toch denk ik dat dat ene, simpele zinnetje zo belangrijk is geweest! Dankzeggen onder elke omstandigheid, het is waar dat het je door het leven helpt. Ik geloofde het niet, vond het belachelijk en onmogelijk. Misschien wel te mooi om waar te zijn. Maar als ik terugkijk, dan weet ik dat juist dankzeggen in de storm de mogelijkheid gaf om de regenboog te zien. Vreugde en dankzegging is mogelijk, wat je ook doormaakt! Het kan, vraag God om je te helpen dat elke dag opnieuw te zien!
Ann Voskamp citeerde een zin uit Romeinen 15. Ik heb hem opgeschreven omdat ik voelde dat ik er ooit wat mee zou willen doen. Nu is het moment dat ik die zin snap:
Vreugde kan mij pas vullen als ik leer te vertrouwen. 
Ik heb leren vertrouwen op God. Elke dag dankte ik Hem voor Zijn trouw voor een nieuwe dag. Niet dat ik dat altijd door had, maar nu snap ik het. Ik heb leren inzien dat God zo ongelooflijk dichtbij is en dat Zijn engelen mij altijd beschermen. Het is een vreugde die ik niet kan omschrijven in woorden. Ik loop er al een aantal dagen mee in mijn hoofd om er een blogje over te schrijven, maar het lukt niet. Het is een wonder, een zegening zo geweldig groot dat alleen beschreven kan worden met het heerlijkste loflied uit de Bijbel: psalm 150! 

The Lord Is Good to His People

Shout praises to the Lord!
Praise God in his temple.
Praise him in heaven,
his mighty fortress.
Praise our God!
His deeds are wonderful,
too marvelous to describe.

Praise God with trumpets
and all kinds of harps.
Praise him with tambourines
and dancing,
with stringed instruments
and woodwinds.
Praise God with cymbals,
with clashing cymbals.
Let every living creature
praise the Lord.
Shout praises to the Lord!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten