maandag 19 januari 2015

Week van het gebed

Ik zag net op internet een berichtje dat het deze week de week van het gebed is. Een mooi iets op in te haken! Gebed is zo waardevol. Dat heb ik de afgelopen tijd gemerkt. Het is zo fijn te weten dat er mensen voor je bidden! En het zo mooi om steeds meer een intieme relatie met God te krijgen door middel van het gebed.
Het thema van deze week is: Dorst? Meer info vind je op: http://www.raadvankerken.nl/?b=2950
 Hoe bijzonder.. Een tijdje terug schreef ik over dorst hebben en verlangens. Het Bijbelgedeelte dat centraal staat in deze week gaat over een hoer die op het heetst van de dag naar de put gaat om water te halen. Waarom op dat moment? Zodat de mensen haar niet zien. Want ze lachen haar uit, lopen met een boog om haar heen, verachten haar. Verschrikkelijk! Maar doen wij niet anders? Hoe gaan wij om met mensen in onze omgeving die in onze ogen "minder" zijn?
Jezus leert ons een belangrijke les. Ook die mensen zijn Gods kinderen, zij horen er net zo min bij als jij en ik. Wat je ook gedaan hebt in je leven, je bent bijzonder, een wonder! Jij hoort erbij en jij mag met je alles bij God komen. En hoeveel mooier is het als we ook voor elkaar kunnen bidden.
Daarom aan jullie de vraag: waar zou jij voor willen laten bidden? Dit kun je in een (anonieme) reactie achterlaten.  Deze reacties zal ik bundelen in een blogbericht en steeds updaten, zodat mensen voor jou kunnen bidden! Mooi om zo om elkaar heen te staan, ook al kennen we elkaar niet. Bid je mee?

2 opmerkingen:

  1. Gebed is de ademtocht van onze ziel, zeiden ze vroeger. dat is wel zo denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi :) Het geeft inderdaad een soort van brandstof. Ik ben zelf niet zo opgegroeid met het belang van bidden (standaard gebeden), en ik merk nu dat het zoveel met je kan doen..

    BeantwoordenVerwijderen