dinsdag 31 maart 2015

Aan Uw tafel {psalm 104:15}

Zo zal hij brood winnen uit de aarde
en wijn die het mensenhart verheugd,
geurige olie die het gelaat doet stralen,
ja, brood dat het mensenhart versterkt. 
{Psalm 104:15}

In de voorgaande verzen lees je hoe God zorgt voor Zijn schepping. Hoe groot Hij is, hoe machtig Hij is. En dan volgt vers 15, het raakte mij.
Safe to Pin...This goes perfectly with my "One Word" Gratitude for the year!  Love it.  Great blog!Bijna is het Pasen, Jezus is op weg naar Jeruzalem, naar Golgotha, om te sterven aan het kruis. De liefde die daar uit spreekt is overweldigend. Genade voor ons, zo onverdiend. Ja, ik vind het moeilijk, om deze onvoorwaardelijke liefde te ontvangen, aan te pakken en vervolgens uit te delen. Ik besef dat Hij dit deed voor jou en mij omdat Hij zo ongelooflijk veel van ons hield dat Hij Zijn leven ervoor wilde geven. En toch knaagt het aan mij.. Wat moet ik hiermee? 
Jezus sterven en opstanding worden herdacht en gevierd in het Avondmaal. Een stukje brood als teken van zijn lichaam en leven. Een slokje wijn als teken van zijn bloed en sterven. 
Het brood zal je hart versterken. En zal de wijn je hart verheugen. Lieve broer of zus, dat wens ik je toe. Het leven kan soms zo op ons afkomen, zoals de storm vandaag waaide. Je hart kan overal aan gaan twijfelen en zoveel pijn hebben, maar weet dat Hij op je wacht en voor je zorgt. Onze taak hier op aarde is dat wij mogen stralen in Gods genade. De geurige olie over ons laten komen om ook andere mensen te laten delen in dit geweldige geheim. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten