maandag 16 maart 2015

Laad me - met rust

Merel Morre -stadsdichter Eindhoven-
{Merel Morre - stadsdichter Eindhoven}

Ik kwam dit plaatje tegen en het had mij direct te pakken. 
Iedereen kent wel eens dat moment dat je er mega doorheen zit. Ik heb het op dit moment: moe naar bed, moe wakker worden, door de dag nog meer moe en zo gaat het cirkeltje door. 
Het liefst wil ik met rust gelaten worden. Geen "gezeur" aan mijn hoofd. Op mijn bed, filmpje aan en chocolade erbij. 
Tegelijk wil ik dat ook weer niet. Voel ik de behoefte aan mensen om mij heen, aan een knuffel, een gesprekje zonder al teveel vragen, aan gebed. 
Laad me - met rust. Luister naar me en laad me - met rust. 

Ik denk aan Jezus. Hoe open Hij stond voor iedereen. In Zijn armen was je veilig, kon je bescherming en genezing vinden. In Zijn armen was volkomen, Heilige rust. Wat verlang ik naar die rust, veilig in Zijn armen! Geen zorgen voor de dag van morgen. Vol besef leven dat de tranen die je nu nog laat gedroogd zullen worden door de Vader in de Hemel. In Zijn genade mogen leven, vrij en onbezorgd. Laad me - met rust. Vul mij en laad me - met rust. 

2 opmerkingen: