dinsdag 1 juni 2010

Doel(loos)?!

Over ruim 2 weekjes is de uitslag van de examens.. Gelukkig kan de komende dagen lekker veel werken en heb ik een lange to-do-list, want anders zat ik steeds te zenuwen. Ja, spannend is het deze keer wel! Het ene moment denk ik dat ik het gehaald heb.. Maar soms zijn er ook van die momenten dat ik denk dat ik het net niet heb. Ik probeer het gevoel van "gehaald" de overhand te geven, maar het wordt echt spannend!

En dan.. Je sluit weer een schoolloopbaan af. En nu echt de wijde wereld in trekken.
Toen ik naar de Guido ging, ging zowat heel Spakenburg er heen, dus dat was in zekere zin vertrouwd. Maar nu zonder vriendjes en vriendinnetjes naar je nieuwe school, nieuwe mensen ontmoeten, super leuke studie gaan volgen!
Het kan je ook onzeker maken.. Vind ik wel weer nieuwe vrienden.. Vind ik de school/opleiding wel leuk?!
Misschien vraag je je af wat je doel is, in dit leven. Waar leidt dit allemaal naar toe?

Uiteindelijk leidt dit leven, naar een leven dat haast niet is voor te stellen. Er is geen pijn, geen verdriet, het is mooier dan je ooit kunt dromen. Het is in één woord "geweldig!"
Voor vandaag is dat nog ver weg, al kan het wel heel snel er zijn, we weten het niet. Om je leven doel te geven, moet je weten wat je talenten zijn. Die ontwikkelen, daar liggen voor jouw unieke kansen! Ga die zoektocht aan, het is niet altijd makkelijk, soms erg confronterend. Maar je zult ook mooie momenten hebben, dat je voelt dat dit een talent is die je van God gekregen hebt, die niemand anders zo bezit. Alle talenten samen vormen één geheel, 1 Korinthe 12.
Door je talenten zien je de geweldige werken van God, zie je het doel van je leven, en krijgt je leven zin!

Vraag God je te helpen bij deze zoektocht. Gebed is altijd de eerste stap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten