vrijdag 25 juni 2010

Trust


Jesaja 41:10
Wees niet bang, want ik ben bij je, vrees niet, want ik ben je God. Ik zal je sterken, ik zal je helpen, je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand.


Vertrouwen

Wat is vertrouwen nou eigenlijk?
Hier een paar definities van vertrouwen: Bouwen, hoop, geloof, toevertrouwen.
Toen ik dit las dacht ik hè, dit is eigenlijk waar het geloof om gaat.
Je mag op God bouwen, de Heilige Geest zal je helpen en sterken om te kunnen bouwen.
Hoop, je mag hopen op God.
En toevertrouwen vind ik zelf wel een heel belangrijke. Sommige dingen zijn soms zo pijnlijk of voor jezelf. Je weet niet hoe je dat met andere mensen moet delen. Maar voor God mag je alles neerleggen, je mag hem alles toevertrouwen!
Je mag vertrouwen op God dat Hij je helpt. Hij is er altijd voor jou!
Ook in moeilijke tijden, als het lijkt of Hij er niet is. Hij is er weldegelijk, alleen ben jij gefocused op je pijn, je verdriet, je eenzaamheid en niet op God’s aanwezigheid. Maar Hij is er zeker wel! Daar mag je op vertrouwen. Hij zal je last van je schouders halen, je dragen. En je mag je geborgen voelen bij Hem. Wie geborgen is durft gedragen te worden. Wees niet bang, zie het niet als falen. Het is juist geweldig als je durft te vertrouwen, durft gedragen te worden!


Geloven is op God vertrouwen

Geloven is op God vertrouwen,
in alles wat ons vaak zo stoort,
bij alle vragen leren bouwen
op zijn beloftevolle woord.
Help ons, o Heer, uw woord verstaan,
en op die vaste grond te staan.

Geloven is op God vertrouwen,
die ons in Christus Jezus zocht,
Hij leerde ons op liefde bouwen,
Hij was het die ons heil bevocht.
Zo kwam U ons in Hem nabij,
dat geeft ons vrede en maakt ons blij.

Geloven is op God vertrouwen,
die ons zijn Geest gegeven heeft,
ons door die Geest laten bedauwen,
zó weten, dat Hij ons omgeeft.
Die Geest getuigt met onze geest:
Je bent Gods kind, wees niet bevreesd.

ds. Chris Eijer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten