zondag 6 juni 2010

Vlinder


Een vlinder is een teer beestje, maar zo mooi!
Zo mooi is ook het ontstaan van een vlinder.
Eerst zit het in een coconnetje, langzaam ander ontpopt het zich tot een rups. En dan ineens is het een vlinder! Met de mooiste kleuren van de regenboog.

Zo kan ik mijn geloof ook met een vlinder vergelijken.
Een aantal jaren geleden was ik niet echt met het geloof bezig, eerlijk gezegd moest ik er niet zoveel van hebben. Er waren teveel vragen, die niet beantwoord werden.
Maar steeds beetje bij beetje begon het geloof in mij te groeien. Het ontpopte zich tot een rups. Die langzaam verder kroop, dichter naar zijn doel. Naar het levende Blad, die alleen leven schenken kan.
En eens zal de rups veranderen in een vlinder. Voor eeuwig een vlinder. Voor eeuwig mooi. Voor eeuwig bij God’s koninkrijk.

We zijn er nog niet.. Maar we zijn er bijna. Houd moed naar Hem, iets wat ons te boven gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten