zaterdag 11 september 2010

Change

Dit jaar staat echt vol met veranderingen.. Allemaal leuk en aardig, maar het kost ook de nodige energie, tijd en soms pijn.
Je kunt je leven nog zo goed plannen welke kant op te gaan, misschien heeft God een ander plan en ga je een andere richting op.
Ik heb een tijd gekend dat ik niet in de toekomst durfde te kijken.. Ik durfde geen plannen te maken voor later.. Want als ik een keer een plan had, werd dat keihard weggevaagd. Het zat niet mee, het lukte me niet. Ik was bang om plannen te maken. Maar als je geen plannen hebt, of geen toekomst ziet, krijg je vanzelf de vraag wat voor zin heeft het leven?
Dat gevoel is door 1 'simpele' actie weggejaagd. En daar ben ik hem/Hem zo dankbaar voor. Het heeft me zo veranderd. Het gaf me een andere blik, ik durfde te kijken naar de toekomst. Ik durfde plannen te maken, als ze mislukte maakt het niet meer uit, ik had het in ieder geval geprobeerd!
Die ene simpele actie was een gebed. Een gebed van een vertrouwenspersoon voor mij. Dat heeft mij zo geraakt, ik voelde God's vaderarm om mij heen geslagen worden. Ik mocht mijn verdriet uiten en een plek geven. God gaf mij licht, in een tijd van donkerte.
Op dat moment zelf heb ik dat niet zo ervaren, maar als ik er op terug kijk is het enorm belangrijk voor me geweest.
Het heeft me er toe gebracht dat ik dit jaar belijdenis deed. Het heeft er voor gezorgd dat ik een keuze kon maken voor een studie. Ik kon meer genieten van het leven met alle mooie dingen, ook door donkere dagen heen. Uiteindelijk heb ik die verandering kunnen accepteren omdat ik wist dat het goed voor mij was en is.
Het is nu nog niet over, ik verander nog steeds. Ik leer met mijn studie terug te kijken op mijn leven; wat heeft mij gemaakt zoals ik nu ben? En dat is voor mij een moeilijke vraag, er is zoveel gebeurd en dat is met veel pijn en verdriet gegaan. Ik ben nog steeds bezig om die periode af te sluiten, maar er moet nog genoeg gebeuren. Ik zal mensen moeten vergeven voor wat ze gedaan hebben en dat is niet makkelijk als het gaat om mensen waarvan je verwacht dat ze je altijd steunen en er altijd voor je zijn. Maar ik weet dat ik sterk ben geworden en ik durf er tegenaan te gaan!

Als jij je hierin herkend, bid tot God. Kan je dat niet? Vraag of iemand met jou wil bidden of voor jou. Het kan je echt veranderen, het zo bijzonder! God zal je niet laten stikken, zoals mensen dat wel doen. Hij zal voor jou zorgen, Hij zal een luisterend oor voor je hebben.

Dit is een mooie psalm die je veel steun kan geven: Psalm 121

Geen opmerkingen:

Een reactie posten