maandag 27 september 2010

Nieuwe periode

De chemo's bij mijn moeder zijn inmiddels afgerond. De laatste drie waren aardig pittig. Het was een ander soort, die een heel andere impact zou hebben. En dat heeft mijn moeder gemerkt. Maar nu gaat het weer wat beter.

Vanaf vandaag een nieuwe periode. Zeven weken lang, vijf dagen in de week bestralingen. Elke dag op en neer naar Utrecht. Je bent de hele middag kwijt, terwijl het bestralen zelf maar iets van 5 minuten duurt. Het is slopend. Je wordt er enorm moe van.
Maar ach, we blijven positief. Die zeven weekje is maar een schijntje van die zeven maanden die al zijn verstreken na de brief die alles op zijn kop zette.
Soms is het wel moeilijk om die posiviteit vast te houden, als je hoort dat zoveel mensen kanker hebben. Bij sommige op meerdere plekken. Bij sommige komt het weer terug en kan er eigenlijk weinig gedaan worden.

Daarom vind ik het zo belangrijk dat er aandacht wordt gegeven aan deze ziekte.
Zo is oktober de borstkanker-maand. Er wordt de hele maand acties gehouden door Pink Ribbon. Zo kan je mee doen met een loop, kan je super mooie armbandjes kopen en nog veel meer! Neem een kijkje op de site: http://www.pinkribbon.nl/

Ik kwam vanochten de volgende tekst tegen die ik erg mooi vind. Er zit zoveel troost in, zoveel liefde. Ondanks alles zorgt God voor jou! Hij draagt je door de moeilijke tijden van je leven, Hij zal er altijd voor je zijn.
Openbaringen 21: 1-5
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten