maandag 18 april 2011

Welke Weg kies jij?


Het is bijna Pasen. Een bijzonder feest. Iets wat voor mij steeds meer betekenis heeft gekregen. Toen ik klein was vond ik het een logisch verhaal, eerst werd Jezus geboren toen, ging Hij aan het kruis en toen was de opstanding. Het moest allemaal zo en dus was het erg logisch. Maar sinds een jaar besef ik dat het allemaal niet zo logisch is. Want Hij hoefde het niet te doen. Het woord genade kwam in beeld. Zonder dat waren wij echt verloren geweest. Het is zo bijzonder en speciaal dat Hij voor mij en voor onze zonden aan het kruis is gestorven. Daardoor is de weg naar Zijn Vader open. Maar…
Voel jij dit ook? Vind je het ook bijzonder dat Jezus speciaal voor jou aan het kruis is gestorven? Of doet het je allemaal niks?

Lees Lucas 23: 26-49 eens. Als ik de tekst goed wil snappen en tot mij door wil laten dringen, sluit ik mijn ogen en probeer ik het voor mij te zien(misschien helpt het jou ook).
Daar hangt mijn Redder, aan het kruis. Tussen twee misdadigers. Die twee misdadigers vertegenwoordigen ons. Wij overtreden elke dag weer de Wet. Nu is het met ons gedaan, onze lijst met overtredingen is geweldig groot en er is nog maar één straf over en dat is een kruisiging. De ene misdadiger drijft de spot aan met Jezus. Geen respect voor Hem. Geloven in Hem al helemaal niet. De andere misdadiger wijst hem terecht. En vraagt Jezus juist om aan Hem te denken als Hij in Zijn Koninkrijk is.
Welke weg kies jij? Drijf jij de spot met Zijn Naam? Wil jij niks meer van Hem weten?Of ren je alsnog naar Hem toe, want het is nog niet te laat! Wil je toch Zijn kind zijn? Er is niet heel veel tijd meer over, maar je kan nog een keuze maken, om voor Hem te kiezen. Maar wacht niet te lang. Twijfel je? Praat met iemand die jou kan helpen, vraag God of Hij bij je wilt zijn. Je verliest niets, je krijgt alles. Door Zijn genade zijn jouw zonde weggevaagd. Mag jij tot de Vader komen, niet voor heel even maar voor eeuwig.!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten