woensdag 13 juli 2011

Opmerkelijk

De Bijbel, het meest verkochte boek ter wereld(of inmiddels niet meer). Zelf al heel wat keren uitgelezen. Je zou denken dat ik het op een gegeven moment saai wordt. Je weet wat er komen gaat. De meeste verhalen ken ik dan ook wel, maar de laatste tijd valt mij steeds vaker bijzondere dingen op in die 'gewone' verhalen. Of ineens valt het oog op een tekst, misschien raakt het je niet meteen maar later komt hij ineens in je op. Nee, de Bijbel is absoluut niet voorspelbaar. Het kan je ineens raken, op momenten dat jij het niet verwacht.

Zo kwam ik deze tekst uit Deuteronomium 33 tegen: Van oudsher is God een schuilplaats, Zijn armen dragen u voor eeuwig.
Als ik het woord oudsher lees, ben ik in staat om te stoppen. Ik houd niet zo van ouderwetse woorden. Toch las ik verder. En het rare was dat ik meteen een soort van rust over mij voelde. Iedereen heeft momenten in zijn of haar leven dat je niet meer weet hoe je de volgende dagen moet halen. Je hoofd is zwaar, je benen willen niet meer en zien gaat ook moeilijk. Ten einde raad. Maar dan ineens, wat voel je.. Sterke armen pakken je beet, ze helpen je, ze dragen je verder. Niet een paar meter, nee voor altijd! Alle dagen die je leven telt, Zijn handen zullen je dragen. Ze zullen je opvangen als je benen je niet meer kunnen dragen. Je ondersteunen als je bijna bezwijkt. Jou net dat zetje geven die je zo nodig hebt. Niet 1x, niet 2x, niet 3x.. Nee 10x10x10, het getal van de oneindigheid, van volheid. Van God, jouw Vader die voor je zorgt. Van Jezus, die jouw zonden weg wast zodat jij bij Vader kan komen. Van de Heilige Geest, die in jouw werkt en die je kracht geeft voor elke dag.
Geef dus niet zomaar op! God is de schuilplaats die je zoekt, Hij zorgt voor je en Zijn machtige armen zullen je dragen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten