maandag 27 augustus 2012

Laat los - Sheila Walsh

Ik lees op moment graag. Van alles. Maar vooral boeken waar diepgang in zit. Zo heb ik afgelopen zomer een boek over coaching gelezen, om mij daar eens in te verdiepen. Ook heb ik mijn collectie van Max Lucado weer uitgebreid! Door één boek in het bijzonder werd ik diep door geraakt. Het had een boek van mijn eigen hand kunnen wezen, zo persoonlijk, zo herkenbaar. Ik heb het over het boekje: Laat los, vrij om te leven van Sheila Walsh. Als je de kaft ziet dan móét je het boekje wel kopen. En als je de eerste stuk van het boek leest dan kan je niet meer terug en weet je dat je een goede keuze gemaakt heeft. Ze begin elk hoofdstuk met een aantal quotes en bijbelteksten. Soms heel indringend en confronterend. Deze las ik vandaag en wil ik graag delen. Ik kan je dit boek echt aanraden als je merkt dat het in je leven niet zo gaat zoals jij voor ogen had of hebt.

Het hoofdstuk gaat over de schijnwerper van Gods hoop:

"Kijk niet vol angst vooruit naar de veranderingen en mogelijkheden van dit leven;
zie ze in plaats daarvan vol hoop tegemoet 
in de wetenschap dat de God bij wie je geborgen bent 
je zal redden wanneer ze zich aandienen. 
Hij is je bewaarder.
Hij heeft je tot nu toe bewaard
Houd zijn hand stevig vast, dan zal Hij je veilig leiden,
en wanneer je niet meer kunt staan, zal Hij je in zijn armen dragen.
Houd je niet bezig met wat morgen misschien gebeurt.
Onze Vader zal je ofwel beschermen tegen het lijden,
of je de kracht geven om het te dragen."
~Franciscus van Sales~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten