zaterdag 18 mei 2013

Nieuw!

Komend weekend en ik denk de afgelopen weken doen een flink aantal jonge mensen belijdenis van hun geloof, in allerlei verschillende kerken. Ik vind het zo mooi om daar getuigen van te mogen zijn, om te zien hoe ze vol vertrouwen hun leven geven aan God.
Het is niet toevallig dat het in deze periode gedaan wordt. Met Pinksteren wordt de uitstorting van de Heilige Geest gevierd. Vanaf dat moment leeft de Heilige Geest in onze harten. Jezus heeft gedaan wat Hij moest doen, Zijn werk zit er nu op, Hij mag aan de rechterhand van God zitten. Niet zomaar een plek, de belangrijkste plek die je kan hebben. Nu mag de Heilige Geest Zijn werk doen. Hij vult jouw en mijn hart met woorden die Jezus heeft gesproken. Hij vult leegtes op die geen enkel ding op aarde zou kunnen vullen. En alles is maar een fractie van de goedheid en genade die we zullen zien op het moment dat wij voor Gods troon mogen staan.
Mensen worden wel eens bang als het over dat onderwerp gaat. Want men wil nog zo graag van alles doen voor dat moment.. Ik geloof dat het niets uitmaakt, niets is belangrijker en groter dat wat God dan zal laten zien. Wij mensen kunnen ons geen enkele voorstelling maken van hoe het dan zal zijn. Dat is eng, want je weet niet wat er komen gaat. Maar ik weet dat God doet wat Hij moet doen en wat Hij doet is goed. (ik weet hoe moeilijk dat is om te geloven als het op dit moment allemaal niet zo lekker gaat in je leven, maar ik wil je bemoedigen om vast te houden aan dit vertrouwen)

Ik vind het geweldig om te zien hoe de Heilige Geest werkt in mensen, daarmee mag ik een stukje zien van het goede wat komen gaat. Ik weet dat ik niet bang hoeft te zijn. Ik weet dat ik daar veilig zal zijn. Het zal een groot feest zijn!

Zie, ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Wat er vroeger was raakt in vergetelheid,
het komt niemand ooit nog voor de geest.
 Er zal alleen maar blijdschap zijn
en groot gejuich om wat ik schep.
{Isaiah 65:17-18}

Geen opmerkingen:

Een reactie posten