maandag 6 mei 2013

Nooit meer moe zijn..


But those who trust in the Lord for help
will find their strength renewed.
They will rise on wings like eagles;
they will run and not get weary;
they will walk and not grow weak.
{Isaiah 40:31}

Afgelopen weken ben ik weer tot de conclusie gekomen hoe kwetsbaar en kostbaar het leven is. Er gebeuren dingen die ik niet in de hand heb, waar ik niets over kan zeggen. Ik kan het er niet mee eens zijn, ik kan er van alles over zeggen.. Ik ben tot het besef gekomen dat God een plan heeft met elke dag in mijn leven, met elke gebeurtenis, met elke lach en traan. Ik begon te begrijpen dat het goed is om los te laten, iets waar ik al langere tijd mee worstel. Ik merkte dat God mij de kracht gaf om daar mee aan de slag te gaan. Niet dat ik nu alles los laat, maar ik merk dat bepaalde dingen niet langer mijn leven beheersen omdat ik het in Gods handen heb gelegd. Natuurlijk denk ik er nog wel eens aan, heb ik het er moeilijk mee. Op dat soort momenten weet ik wat ik moet doen: mijn handen vouwen en praten met God. En geleidelijk aan komt er een rust over mij heen en krijg ik nieuwe kracht zoals in de tekst hierboven beschreven staat. Ik merk dat er ruimte is om te genieten van ontmoetingen met mensen, om te genieten van normale dingen die eigenlijk niet zo normaal zijn, om te mogen proeven van het heerlijke leven ondanks alle moeite die er soms zijn. 
Met Gods kracht zal je nooit moe zijn, wat een heerlijke belofte weer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten