maandag 15 juli 2013

Gods verbond met jou {Jeremia 11}

De liefde tussen een man en een vrouw, het mooiste wat er is. Een romantisch plaatje. Maar is het wel zo? Ik moet zeggen dat ik er zelf nog niet zoveel ervaring mee heb, dus ik kan alleen iets zeggen over wat ik om mij heen zie gebeuren. In het begint lijkt het allemaal zo romantisch, maar ik hoor de laatste tijd steeds meer over huwelijken die kapot gaan, terwijl het zo goed leek.
Genesis 28:15 Promised Art Print by Pocket Fuel - $17.95 Het volk in de tijd van Jeremia hoort bij het verbond dat God met Abraham gesloten heeft. Maar God ziet dat het volk zich niet houdt aan het verbond en het volk trekt zich daar niets van aan. God wordt daar boos om. God houdt ontzettend veel van zijn volk, maar zo kan het niet. God wil dat wij ons houden aan het verbond dat God gesloten heeft. Een verbond kan alleen gesloten worden met twee partijen, als één partij zich voortijdig terugtrekt kan het verbond niet gesloten worden. Het verbond is nu gesloten en het volk deelt daarin en heeft zich daaraan te houden.
God gaat met jou ook een relatie aan, een relatie die wel vergeleken wordt met dat van een man en een vrouw. God heeft dat verbond ook met jou gesloten. Hij belooft daarin dat Hij bij je zal zijn, Hij zal jouw God zijn. Wat doe jij? Accepteer je de liefde van God in je leven, laat je Jezus toe in je leven en ga je verder in dat prachtige verbond? Of doe je er alles aan om te doen zoals het volk deed. Bedenk wel, beide opties hebben desastreuze gevolgen. Ik kan je alleen maar aanmoedigen om Jezus toe te laten in je leven. Ik weet namelijk dat ik zonder Hem niet zover had kunnen komen, op eigen kracht had ik het niet volgehouden. Hoelang ga jij het volhouden zonder Gods beschermende en dragende armen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten