woensdag 3 juli 2013

Luisteren {Jeremia 8}

Als jou gevraagd wordt om God te omschrijven, wat zeg jij dan? Als ik zo'n lijstje moet maken dan zou liefdevol bovenaan staan. In veel dingen, misschien wel in alles en dat vind ik lastig om te zeggen omdat ik niet altijd de liefde zie of ervaar, is God liefde. Elke dag dat ik wakker word, elke vogel die ik hoor, het leven dat ik mag leven, ja in zoveel meer voel ik Gods liefde. 
Deuteronomy 31:6Ik ben aanbeland bij hoofdstuk 8 van het Bijbelboek Jeremia. En wat daar staat is niet misselijk. Ik had ook even de tijd nodig om door te laten dringen wat daar staat en ik weet het eigenlijk nog niet. Het volk blijft weigeren, het wil maar niet terug komen. Geldt dat ook niet voor deze tijd? Zijn wij, mensen, niet net zo koppig? Op eigenwijsheid volgt vaak een straf. En God straft Zijn volk ook. Maar voordat Hij dat doet komt een geweldig mooie eigenschap van God voorbij. Eerlijk gezegd las ik er eerst overheen, nu ik het voor de tweede keer las dacht ik: dat is em! God zegt in Jeremia 8:6:
Ik heb goed naar hen geluisterd
God heeft niet naar het volk geluisterd, God heeft GOED naar het volk geluisterd. God gaat niet over één nacht ijs. Zijn besluit is wijs en rechtvaardig. God hoort en ziet alles. God neemt de moeite om werkelijk en goed naar Zijn volk te luisteren. Niet omdat het maar een onbelangrijk volkje is. Nee, wij allemaal zijn kostbaar en duur gekocht. Soms lijkt het alsof God ver weg is en niet antwoord. Vertrouw op deze woorden: God luistert naar je, God luistert GOED naar je omdat je Zijn kostbaarste bezit bent! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten