zaterdag 7 september 2013

Hoe goed ken jij God? {Jeremia 22 en Spreuken 6}

Ik denk een pittige vraag. Hoe goed ken jij God? Hoe goed ken ik God? Eerlijk gezegd durf ik er geen antwoord op te geven. Elke keer gebeuren er weer wonderlijke dingen in mijn leven en zie ik het ook gebeuren in andermans leven. Om stil van te worden. Niet verwacht. Ik weet dat God een liefdevolle God is, een Vader voor Zijn kinderen, rechtvaardig in Zijn oordeel. Nee, ik ken God eigenlijk maar amper. En dat is misschien wel goed ook, want wij kunnen het niet aan als we God in Zijn volheid zien.
Find the JOY moves for your life by studying the truth of the ways of God and MOVE with them now to magnify Yahweh God with you.. www.magnificatmealmovement.com
God laat duidelijk weten wat Hij verlangt van Zijn volk. En daarin zie ik een stukje van hoe God is en daaruit mag ik God kennen. En het mooie is dat sommige dingen zich steeds herhalen in de Bijbel. Zo staat in Spreuken 6 wat God absoluut niet wil hebben:
Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers.

Kijk eens wat er in Jeremia 22 staat:
Dit zegt de HEER: Handhaaf recht en gerechtigheid, red wie beroofd werd uit de handen van zijn onderdrukker, buit vreemdelingen, weduwen en wezen niet uit, pleeg geen geweld tegen hen, vergiet in deze stad geen onschuldig bloed.

Als wij deze dingen in acht nemen, ze opvolgen, liefde de boventoon laten voeren in ons leven, dan wacht ons iets geweldigs. Doen we het niet, dan zal het gaan zoals met de mensen in de tijd van Jeremia, en zal het niet goed met ons aflopen.
Dus mijn vraag nog een keer: hoe goed ken je God en hoe leef jij naar Gods wil?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten