woensdag 4 september 2013

Fouten in het verleden {Jeremia 21}

#christovereverything god christ hope love world life faith jesus cross christian bible quotes dreams truth humble patient gentleIk vind hoofdstuk 21 een lastig hoofdstuk. En zelf wist ik niet zo goed wat ik er mee moest deze keer. Gelukkig heb ik de Jongerenbijbel en staan daar vaak eye-openers in. Deze keer staat er dit over Jeremia 21:4-7:
Dit gedeelte bevat een keiharde profetie over koning Sedekia, en de hierop volgende serie profetieën betreffende het Judese koningshuis laat zien dat het oordeel over Sedekia niet los gezien moet worden van zijn falende voorgangers. Ken jij voorbeelden van fouten die generaties lang doorgegeven worden? 

Ik denk dat wij allemaal fouten kennen, hoe dingen beter gekund hadden. Maar we moeten wel realistisch blijven. Wisten die mensen beter of niet? Sommige zijn doelbewust bezig, wenden expres het hoofd af. Anderen weten niet beter en denken dat ze goed doen. Ik wil het niet goed praten. Ik wil er dit mee zeggen: let op met oordelen over hoe dingen in het verleden gegaan zijn. Praat er met de persoon over om wie het gaat. Maar bovenal, vraag God of Hij jou wilt helpen om te vergeven. Kijk naar Jezus. Zoveel mensen die hem haten. Zoveel mensen die Hem pijn deden. Toch stierf Hij voor jou en mij aan het kruis omdat Hij ons liefheeft met oneindige liefde! Wend je gezicht niet af, Hij heeft het beste met je voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten