vrijdag 24 januari 2014

Getuig! {Psalm 145:4-6}

Laat geslacht na geslacht van uw schepping verhalen,
uw machtige daden verkondigen.
Laten zij spreken over de glorie van uw majesteit,
ook ik wil uw wonderen bekendmaken.
Laten zij getuigen van uw geduchte daden,
ook ik wil van uw grootheid vertellen
{Psalm 145:4-6}

Ik voel mij enorm gezegend als ik met jonge mensen mag praten over het geloof. Ik vind het geweldig om Bijbelverhalen aan kinderen te vertellen en samen met hen er achter te komen wat het betekend voor ons leven. 
Sinds september 2013 mag ik catechisatie geven aan een groep jongeren in mijn kerk. Wauw, zo gaaf! En wat een rijkdom zit er in die jongeren, ook al zien ze het vaak zelf niet. Op een avond vroeg ik aan het einde wat ze meenamen van die avond. Ze vertelden mij dat ze een ander beeld van God hadden gekregen. "God lijkt soms zo streng en boos, maar eigenlijk houdt God heel veel van ons". Stilletjes dankte ik God voor het geweldige geschenk die ik in die jongeren zie. 
Gods woord doorgeven, het een belangrijke sleutel in het Koninkrijk van God. De vraag aan jou: wat doe jij met de woorden die in de Bijbel staan? Lees je ze en dat is het dan? Of ga je er mee aan de slag, bepaalt het jouw levenstijl? Ademt het door je lichaam heen? 

1 opmerking: