dinsdag 21 januari 2014

Zing! {Psalm 145:1-3}

Een tijdje geleden las ik psalm 145. Een psalm die mij aangreep, een loflied die klinkt in mijn hart, soms uitbundig, soms heel zacht als het even niet wil. De komende tijd wil ik stukjes schrijven over deze psalm.

U, mijn God en koning, wil ik roemen,
uw naam prijzen tot in eeuwigheid.
Elke dag opnieuw wil ik u prijzen,
uw naam loven tot in eeuwigheid:
‘Groot is de HEER, hem komt alle lof toe,
zijn grootheid is niet te doorgronden.’
Sing anyway

Wauw, wat een begin van een lied. En meteen denk ik, David, hoe kan jij zo beginnen? David, een man die voor God leefde, maar ook hij is niet gespaard gebleven voor verdriet. Ook hij kent de zonde en de pijn van het leven die er soms kan zijn. Maar toch, door alles heen kan hij God loven en Zijn naam prijzen, elke dag weer.
Hoe zit dat met ons? Ken jij pijn of verdriet dat ervoor zorgt dat jij God niet kan loven? Het is goed mogelijk. Maar, heb je al eens geprobeerd om verder te kijken? Soms lijkt dat onmogelijk. Maar met Gods kracht kan jij verder kijken dan jouw tranen. Je weet wat Hij voor jou gedaan heeft en wat Jezus voor jouw heeft doorstaan. Hij kent jouw tranen en weet hoe het leven soms door elkaar geschut kan worden. En toch, als het lijkt dat er niet te loven of te zingen valt, herhaal dan woorden die je kent uit de Bijbel, daarmee loof je God ook. Mijn ervaring is dat zingen door tranen heen helend kan zijn. Ik hoop dat jij die troost ook mag ervaren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten