donderdag 16 januari 2014

Verwoesting, plundering en hoop - slot {Jeremia 52}

Met deze blog sluit ik de serie over Jeremia af. Een indrukwekkend Bijbelboek, met veel inzichten en boodschappen voor vandaag en morgen. Het heeft mij aan het denken gezet, waarom geloof ik en wat geloof ik? En het deed mij ook beseffen hoe afhankelijk ik ben van de aarde in plaats van God en ik wil daar verandering in brengen.
Ik hoop dat het jou ook verder heeft gebracht en dat je er wat aan gehad hebt. Misschien brengt het je in twijfel en weet je het niet zo goed meer. Snap je niet waarom God bepaalde dingen laat gebeuren. Ik heb daar geen antwoord op, God wel en Hij zal dat antwoord aan je geven op het goede moment.
Ondanks alle gruwelijke verhalen die in Jeremia staan, die misschien herkenbaar zijn voor je leven, biedt God ook uitkomst. In hoofdstuk 52 wordt verteld dat Jeruzalem verwoest en geplunderd wordt. Soms wordt ons leven ook verwoest en geplunderd. Dat, wat belangrijk leek in je leven, wordt weggehaald en dat gaat niet zonder slag of stoot. Maar weet dat God altijd bij je is en dat Hij nooit meer geeft dan je aankunt. Hij maakt het uiteindelijk goed, vertrouw op Hem, Hij weet wat Hij doet.
faith / Psalm 46:10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten