woensdag 1 januari 2014

Nieuw!

Happy 2012, know the One who truly has you're back!  Jeremiah 29:11Een nieuw jaar is begonnen. Het oude jaar, 2013 is afgesloten. Een jaar met nieuwe kansen, verdriet en vreugde, met intense vriendschappen, maar ook vriendschappen die stopten, een jaar van sneeuw en tropische dagen, geliefden die worden gemist, "let it go" een centraal thema was, een jaar waarin ik God dieper heb leren kennen, wat de nodige confrontaties gaf. Maar bovenal was het een rijk jaar, waarin ik ook zeker de Zegen van God gemerkt heb.

En nu naar het leven in 2014. Wat gaat er allemaal gebeuren, welke weg zal ik gaan? Ik hoop in september te beginnen met afstuderen, voor de rest heb ik geen idee. Maar dat maakt ook niet uit, want met God ben ik veilig. Zolang ik dicht bij Hem blijf, zolang ik Hem in gebed opzoek, zolang ik blijf lezen in Zijn woorden, vind ik kracht voor elke dag. En zo wil ik jullie, lieve lezers, de verzen van psalm 1 meegeven. God zegent jou!

Gelukkig de mens
die niet meegaat met wie kwaad doen,
die de weg van zondaars niet betreedt,
bij spotters niet aan tafel zit,
maar vreugde vindt in de wet van de HEER
en zich verdiept in zijn wet, dag en nacht.

Hij zal zijn als een boom,
geplant aan stromend water.
Op tijd draagt hij vrucht,
zijn bladeren verdorren niet.
Alles wat hij doet komt tot bloei.

Zo niet de wettelozen!
Zij zijn als kaf
dat verwaait in de wind.

Wettelozen houden niet stand waar recht heerst,
zondaars niet in de kring van de rechtvaardigen.
De HEER beschermt de weg van de rechtvaardigen,
de weg van de wettelozen loopt dood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten