vrijdag 9 mei 2014

Dicht bij God leven {Spreuken 2}

Lezen: Spreuken 2

Phoe, waar zal ik eens beginnen. Het begin van Spreuken staat zo bomvol! Daarin staan zoveel aanwijzingen, tips en richtlijnen om dicht bij God te leven. Ja, het is een eyeopener voor me. Niet dat ik het niet herken, maar wel dat het zo compact en duidelijk in de Bijbel beschreven staat. Ik kan er veel over schrijven, veel over zeggen, maar ik denk dat het het beste is om de woorden te laten doordringen en zelf een manier te kiezen om er mee aan de slag te gaan.

Gods aanwijzingen om dicht bij God te leven: 
* neem in acht wat ik zeg
* onthoudt voor altijd mijn richtlijnen
* doe je oren open, zodat je kunt horen wat Ik zeg 
* zorg dat je geest dorst naar inzicht 
* en zorg dat je geest vraagt om dingen te begrijpen 
* roep om scherpzinnigheid, leg je niet zomaar ergens bij neer
* zoek en speur alsof het om een verborgen schat gaat 
Want dan, dan zul je ontdekken wie Ik ben en wat ontzag voor mij hebben betekend. 
Dan zal ik als een schild om je heen zijn en zul je in voorspoed leven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten