zaterdag 17 mei 2014

Op zoek {Spreuken 4:1-9}

Psalm 119:105Lezen: Spreuken 4:1-9

Vers 7:
Het begin van wijsheid is dat je wijsheid zoekt,
aan alles wat je hebt verworven, inzicht toevoegt.

Ik moet zeggen dat ik toch wel moeilijk vind. Wijsheid is zo'n breed begrip, wat is de juiste definitie daarvan?! Ik denk niet dat het mogelijk is om dat in één begrip samen te vatten. Maar afgezien daarvan, als ik dit vers nog eens doorlees dan lees ik er een prachtige opdracht in door. Om actief aan de slag te gaan, om te zoeken én te vinden. En dat vraagt wel keuzes, sta je er voor open en wil je God ontmoeten? Want ik geloof als je op zoek gaat naar wijsheid, als je je verdiept in Gods woord dan zul je steeds meer zien hoe God werkt in jouw leven. Ga je mee op zoek?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten