dinsdag 13 mei 2014

Zelf vs God {Spreuken 3:5}

Proverbs 3:5-6                                                                                            I want to frame this and hang it in my house.Lezen: Spreuken 3: 5- 18

Vers 5 en 6:
Vertrouw op de Heer met heel je hart, 
steun niet op eigen inzicht. 
Denk aan hem bij alles wat je doet,
dan baant hij voor jou de weg. 

Een tekst die ik al wel langer ken, maar die toch afgelopen dagen weer bijzonder naar voren kwam. Soms zit je in situaties die je zenuwachtig maken. Je wilt eigenlijk iets, maar iets of iemand werkt het eigenlijk tegen.
Ik heb er een handje van om het dan zoveel mogelijk zelf op te lossen. Soms lukt het, maar dan kost het mij vaak veel energie. Deze keer had ik er juist voor gekozen om het in gebed bij God te leggen. En das niet makkelijk voor iemand die graag zelf doet. Maar goed, ik weet ook dat ik mijzelf de tijd moet gunnen. Afgelopen weekend voelde ik een bepaalde rust, het hield mij stukken minder bezig en uiteindelijk heb ik de kracht gekregen en gevonden om het op te lossen. Dat was zo fijn! Ik hoefde niet zelf de weg uit te hakken. God had mij de middelen en de mensen gegeven om er aan te werken en zo lag de weg al open en hoefde ik alleen maar een paar stappen te zetten. En dat leek voor mij onmogelijk, alles wat er gebeurde, en nu weet ik: hier was God duidelijk aan het werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten