woensdag 14 mei 2014

Regenboog {Spreuken 3:23-26}

Lezen: Spreuken 3:19-35
Rainbow in the Canadian Rockies
Vers 23-26:
Je zult veilig je weg kunnen gaan ,
nergens zul je struikelen. 
Je hoeft niet bang te zijn wanneer je slapen gaat, 
je slaap zal vredig zijn. 
Je hoeft geen angst te hebben plotseling te worden opgeschrikt
door onheil dat van goddelozen komt. 
Je kunt vertrouwen op de Heer, 
hij beschermt je tegen hinderlagen. 

Hoe anders kan het leven soms aanvoelen. Hoe verward en vol boosheid en verdriet kunnen mensen zijn. Bitterheid, angst voor nog meer nachtmerries.
Voor mij klinkt deze tekst aan de ene kant als een droom, maar aan de andere kant besef ik ook heel goed dat deze droom werkelijkheid zal worden. God belooft mij bescherming en wat God belooft dat doet Hij ook. God is groot, lees vers 20 nog maar eens. Gods wijsheid is volkomen en Hij wil delen in die wijsheid. Wij mogen steeds stukjes proeven, begrijpen waarom dingen gebeuren. Dat is niet eenvoudig en soms gebeurt het ook niet of duurt het heel lang, maar Gods trouw blijft staan!

Een boog in de wolken als teken van trouw,
staat boven mijn leven, zegt: Ik ben bij jou!
In tijden van vreugde, maar ook van verdriet,
ben ik bij U veilig, U die mij ziet.
{Sela - Ik zal er zijn}

Geen opmerkingen:

Een reactie posten