woensdag 14 juli 2010

Ik verveel me..

De vakantie is nu écht bezig. De basisscholen hier hebben nu anderhalve week vakantie. Overal zie je caravans en vouwwagens staan. Bij veel huizen zijn de gordijnen dicht en zien de straten er verlaten bij.
Dit jaar ga ik zelf niet op vakantie. Voor een keertje helemaal niet erg. Ik kan de hele zomer door werken = veel geld. Ach, en dagjes uit is ook niet verkeerd! Heerlijk winkelen met vriendinnen, de dolfijnen bezoeken met mijn neefje en nichtjes.

Vroeger.. Toen ik nog klein was.. ;)
Ik vond vakantie toen ik vreselijk! 6 weken lang niet naar school. Oke, 2 weekjes op-vakantie eraf. Maar dan hield ik nog 4 lange weken over. Mijn moeder kwam altijd met het idee om mijn kamer op te ruimen. En dat was vaak ook wel nodig, aangezien ik van het type ik-leg-het-wel-ergens-neer-en-ik-zie-het-wel. Gevolg: stapels met spullen en lege kasten. Tegen mijn zin in deed ik het vaak wel, maar met dezelfde vaart was het weer een zooitje op mijn kamer.
Maar, ik denk dat er van de week verandering in is gekomen.
Vorige week ben ik al gestart met de boekenplank. Die is weer heerlijk ordelijk ingericht!
Op mijn lijstje stonden nog een aantal opruim-taken. Zoals de cd's, die moest ik echt uitzoeken.. Die zitten nu netjes in een doos, de cd's die ik van 'beneden' heb geleend gaan weer terug naar de plek waar ze moeten.
Ook heb ik de foto's opgeruimd. Eerst 2 foto-albums gekocht en op onderwerp heb ik de foto's er in gedaan.
En tenslotte stond er nog een doos met spullen naast mijn bureau. Ik wist niet precies wat er in zat. Ik dacht dat ik alle schoolspullen had weggegooid, maar wat bleek: een doos vol met schoolspullen van 3 jaar terug. Lekker makkelijk, ik kon die doos in zijn geheel weggooien! Dus het begint nu redelijk op geruimd te worden op mijn kamer!
Oja, ook heb ik eindelijk een aantal schoenen weggedaan die al kapot waren maar nog zo lekker liepen. Dus er is weer plek voor nieuwe schoenen! Haha;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten