dinsdag 27 juli 2010

Schaatsen & knieën

Ja, wat heeft dat met elkaar te maken? Nou, ik zal het uitleggen.
4 en een half jaar geleden ging ik met een vriendin schaatsen in Utrecht. Na de goede schaatsen gevonden te hebben gingen we van start. Rustig aan rondjes schaatsen, proberen om het gevoel te krijgen. En het ging mij best goed af(niet zo goed als mijn vriendin), al doe ik het eens in de zoveel tijd. Uiteindelijk begon ik moe te worden en ja, je raad het al. Elize ging vol op haar plaat. Ik had noren aan en bleef met de punt in het ijs 'haken'. Het deed pijn, maar ik heb nog wel geprobeerd een rondje te schaatsen en toen maar gestopt want het ging niet.
Na een tijdje begon mijn knie steeds meer pijn te doen en dik te worden. Er op zitten ging niet en te lang gebogen zitten was er ook niet meer bij.
Er volde een traject van huisarts bezoekjes, uiteindelijk een foto en een scan laten maken. Maar helaas, niks wees erop dat er iets mis is. Ik ben al 2x voor een periode bij de fysio geweest, alleen helpt het even en daarna komt het weer terug.
Nu ben ik naar de fysio geweest bij waar ik fitness. Die vermoed dat er allemaal kleine scheurtjes zitten bij mijn banden. Doordat het niet of nauwelijks rust heeft gehad is het niet goed gaan genezen en is er littekenweefsel ontstaan. Het plan voor nu is om dat kapot te maken om te zorgen dat het weer goed kan genezen.
Gisteren ben ik voor het eerst geweest, en ik heb het gemerkt! Een hele dikke, rode, pijnlijke knie. Vandaag ben ik gaan winkelen en nu doet mijn knie echt super veel pijn!(nouja ik kan het nog aan, dus dan valt het nog wel mee) Maar fijn is het niet. Ik heb net maar een paracetamol genomen want je weet van gekkigheid niet meer hoe je wilt/moet zitten.
Ik moet morgen ook nog eens 2 wijken lopen met de post, heel fijn! En dat gaat hem dus echt niet worden.. Hopelijk slaap ik vanacht wel goed, anders ben ik morgen super-saga!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten