woensdag 24 augustus 2011

n-e-e-!

De definitie van het woord is duidelijk. En is eigenlijk ook heel makkelijk. Maar waarom is het dan zo'n lastig woord? Voor mij dan in ieder geval. 'Gewoon' zeggen dat iets je niet uit komt, of dat je iets niet wil. Of gewoon zeggen dat je iets niet kan.. Nee, Liesje probeert het eerst zelf en dan ga ik pas denken. En dat klopt wel met wie ik ben, ik ben een doener. Geen denker. Ik doe eerst iets en dan denk ik shit! Waarom doe ik dit in vredesnaam?! En vaak kom ik achteraf er wel achter dat het meevalt en dat het me wel lukt, maar die rot momentjes van twijfel en misschien wat teleurstelling die zijn niet fijn.
Meer nee zeggen.. Het zit niet echt in mij, al zal het beter zijn om het wel te gaan doen. En ik denk dat ik mensen niet er mee teleurstel. Ik hoop dat mensen juist blij zijn dat ik eerlijk ben. Zodat ik niet van die weken heb waar ik het verschrikkelijk druk heb en blij ben als het om is.
Maar ja, wat moet je als je de dingen die je aangeboden krijgt zo leuk zijn en je niet liever wil dan helpen en doen, mensen blij maken.
Ik denk dat ik er nog even nog niet uit ben. Tips zijn natuurlijk welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten